For deg som gjest betyr det at vi:
- Praktiserer god håndhygiene med hyppig håndvask og bruk av håndsprit.
- Rengjør regelmessig fellesområder og kontaktflater som ofte berøres.
- Holder minst 1 meter avstand til hverandre.
- Informerer deg om smitteverntiltak muntlig og gjennom informasjonsplakater og merking.
- Holder oss hjemme om vi føler oss syke.
- Rommene vaskes grundig mellom hver gjest. Det brukes effektive kjemikalier som er snille mot mennesker og natur.
- Rengjøringspersonalet er ekstra nøye med å tørke av dørhåndtak, vaskekraner, fjernkontroller, fønere og øvrige håndtak og berøringsoverflater som lysbrytere og annen elektronikk.
- Glass og håndklær byttes alltid med nye, uavhengig om de er brukt eller ikke.
- Renholdspersonalet bruker et sett med engangshansker og et sett med kluter per rom.
- Ved stor sannsynlighet for at en gjest med covid-19 har oppholdt seg på hotellrommet, eller ved bekreftet smittetilfelle, gjennomføres smittevask av hotellrom og andre områder hvor gjesten oppgir å ha oppholdt seg. Alle tekstiler, sengetøy og puter vaskes.
- Vi har tilpasset den tradisjonelle buffetserveringen. Kaffe-, te- og juicemaskinene ses over med jevne mellomrom mens frokosten er åpen, og desinfiseres med sprit. Serveringsfat, skjeer og lignende byttes regelmessig ut av personalet.
- Det skal ikke være kødannelse inn til eller i restauranten/frokostsalen. Ved behov vil gulvene være merket med 1-meters markører.
- Håndsprit er tilgjengelig ved inngangen og på utvalgte plasser i lokalet.
- Utsatte områder og kontaktflater rengjøres 1-2 ganger per time under drift.
- Spesielt utsatte overflater som f.eks. betalingsterminaler og menyer blir tørket av mellom gjester.
- All bestilling og servering skjer ved bordet, med unntak av frokost.
- Bord og stoler plasseres slik at gjester kan holde 1 meters avstand .
- Serveringspersonell bruker engangshansker ved servering.
- Kontaktflater på bord og stoler rengjøres etter hver gjestegruppe.
Før konferansen:
- Størrelsen på lokalet og regelen om 1 meter avstand mellom deltagere avgjør hvor mange deltagere konferansen kan ha. Mange av våre hoteller har muligheten til å ta i bruk flere rom og ha videooverføring.
- Bestiller må ha oversikt over møtedeltakere med navn og kontaktinfo og dele dette med hotellet. Dette gjøres for å sørge for at rådene om avstand kan etterfølges og som et verktøy for eventuell smittesporing i etterkant.
- Som en del av rengjøringsrutinene før konferansen begynner, desinfiseres kontaktflater på bord, stoler og dørhåndtak.
Under konferansen:
- Håndsprit er tilgjengelig ved inngangen og inne i lokalet.
- Det vil være informasjonsplakater om smitteverntiltak med bl.a. oppfordring om å holde minst 1 meter avstand.
- Bord eller stoler vil stå fra hverandre med minst 1 meters avstand.
- Utsatte områder/overflater vil tørkes av regelmessig under konferansen.
- Vi er ekstra nøye med f.eks. teknisk utstyr, kaffemaskiner, dørhåndtak eller andre kontaktflater som er hyppig i bruk.
- All servering av mat i eller utenfor konferanselokalet følger myndighetenes gjeldende føringer om hygiene og om å holde avstand. Dette betyr at mat enten serveres på tallerken eller i porsjonspakninger.